משפחה עם רף גבוה

פעילויות הפוגה

 

פעילויות הפוגה  נלקח מתוך החוברת של החברה למתנסים

 

שירים

יצור כלאיים – שולחים בווטסאפ לאחד החניכים שני שירים. על החניך לשיר מילים של שיר

אחד עם מוזיקה של שיר אחר. אפשר לעשות את זה כחוויה משעשעת לכל הקבוצה או לחלק את הקבוצה לקבוצות ולערוך תחרות זיופים.

  • הישרדות שירים – נותנים נושא או מילה או שם של אמן ובתחרות בין שתי קבוצות/ כלל

החניכים. כל קבוצה צריכה בתורה לשיר שיר בנושא/שכולל את המילה/של האמן. נפסלת

הקבוצה שנתקעת בלי שיר.

  • "המנצח" – הקבוצה צריכה לשיר לפי הוראות הידיים שלך. הורדה או העלה של יד ימין פירושה שירה יותר בקול או בשקט, הורדה או העלה של יד שמאל פירושה שירה של בנים או של בנות.
  • להמציא שירים על מנגינות קיימות.
  • מי אני? נשיר שיר משחק שאנחנו מכירים (לדוגמא: "על הקור טיפס לו עכביש קטן"). נשיר את השיר "בלב" (או נחשוב עליו) מבלי שיישמע תוך כדי ביצוע תנועות הידיים.
  • זיהוי שירים – מתוך סרטים, תוכניות טלוויזיה וכו.'
  • למצוא 20 שירים שמתחילים ב"אני ."
  • לשיר שירים ע"פ ה-א"ב .

 

פעילות כתיבה

  • מדרש תמונה – בוחרים תמונה מעיתון או מספר ורושמים סיפור בעקבות התמונה או מה היה לפני ואחרי אותו רגע בו צולמה
  • תרגיל בא' ב' – כותבים חיבור קצר שהמשפטים בו מתחילים לפי הא' ב.'
  • כתיבת שיר משיר – גוזרים שורות של משפטים משירים שונים. נותנים לחניכים לחבר שיר חדש מהמשפטים ולהדביק על דף
  • דיאלוג – אוספים משפטים שונים מאנשים בסביבה ומרכיבים מהם דיאלוג.
  • אתה הגיבור – נותנים לחניכים לכתוב סיפור קצר בו הקורא הוא הגיבור, כלומר שבסוף כל קטע יש מס' אפשרויות של התקדמות בעלילה שמהן צריך לבחור.

פיתוח מיומנות הזיכרון:

זיכרון והסתכלות:

שטח: חדר / החדר בו המדריך נמצא. ציוד: חפצים שונים

מבנה: המדריך מכין מספר חפצים זעירים( 6-14) מניחם על השולחן ומכסה את המסך שלו

(החניכים יתבוננו בשולחן דרך המסכים שלהם)

מהלך המשחק: המדריך מגלה את החפצים במשך דקה אחת וחוזר ומכסה אותם.

המטרה: לזכור ולרשום במשך 3 דקות את כל החפצים.

נקודות

  1. עבור כל חפץ אשר נרשם זוכה המשחק בנקודה.
  2. הרושם חפץ שלא היה בין החפצים שעל השולחן מפסיד נקודה.

סיום: הצובר רוב נקודות זוכה.

(לאחר שהחליף את החפץ במשנהו) – מה הוחלף?

(לאחר ששינה את מקומו של החפץ) – מה הועבר?

(לאחר שהוצא חפץ אחד או שניים) – מה הוצא?

או איזהו החפץ הארוך ביותר? הגבוה, הרחב, ביותר?

באיזה חפץ יש חלק של מתכת? באיזה יש צבע אדום? איזה חפץ עשוי חומר מתלקח? מהו

החפץ האמצעי ?

הרביעי? השני? וכדומה.

איזהו חפץ עשוי נייר? איזהו מכשיר כתיבה? עגול וכדומה.

שינוי בתלבושת:

מבנה: המשחקים מסתכלים במשך שתיים או אחת דקות בתלבושתו של אחד המשחקים

העומד לפניהם. אחר יוצא שהוא "המוצג לראווה" ועושה מספר שינויים בתלבושתו.

מהלך המשחק: היוצא חוזר. הכל מסתכלים בו שנית ורושמים את השינויים שחלו בתלבושתו.

נקודות: כנ"ל.

הערה: "המציג" יכול גם לשנות דבר בתלבושתו ומובטח כי יהיו כאלה שימצאו "שינויים" ואף

יעמדו בתוקף על דעתם.

 

הסתכלות בתמונות :

שטח: חדר. ציוד: תמונות, נייר ועיפרון.

מבנה: המדריך בוחר לו תמונה בה פרטים רבים. המשחקים מסתכלים בתמונה 2-1 דקות.

מהלך המשחק: המדריך מעמיד שאלות על הפרטים שבתמונה. המשחקים רושמים את

תשובותיהם.

משתתף העונה תשובה נכונה – זוכה בנקודה.

זוכה – מי שצובר יותר נקודות.

במשחק זה יש להתחיל מן הקל אל הכבד, בתחילה מראה המדריך תמונות מעטות פרטים

ואח"כ תמונות בהן פרטים רבים.

 

משחקי קבוצה גדולה:

9 בריבוע על הלוח מאחורי המדריך / בשיתוף מסך:

מטרת המשחק: לענות על כמה שיותר תשובות נכונות וכך לנצח במשחק. עזרים: לוח עם 9

משבצות- 3 על 3 ,שאלות אמת ושקר.

מהלך: חלק את החניכים לשתי קבוצות. קבוצה אחת תבחר ב-x וקבוצה שנייה תבחר ב- 0 הקבוצה המתחילה בוחרת ריבוע אשר אותו היא רוצה לסמן בסימנה. המנחה ישאל שאלה. אם הקבוצה ענתה נכון אז המשבצת תסומן בסימנה והיא תוכל להמשיך למשבצת הבאה, אם טעתה, המשבצת תסומן בסימנה של הקבוצה השנייה והתור יעבור לקבוצה השנייה. מנצחת הקבוצה אשר יוצרת רצף של 3 סימנים.

 

איש המסתורין:

מהלך: תלמיד אחד זז הצידה כדי לא לשמוע. הכיתה בוחרת דמות שהוא יהיה. התלמיד צריך לגלות מיהו ב- 21 שאלות שתשובתן כן או לא (לדוגמא: האם אני בן? האם אני מישראל.)?

 

21 שאלות:

מהלך: אחד החניכים בוחר חפץ/חיה/צמח. שאר התלמידים צריכים לשאול אותו שאלות שתשובתן היא רק כן או לא. (למשל- האם זה חי? האם יש את זה בבית הספר?) הם צריכים לגלות מה התלמיד בחר בפחות מ 21 שאלות!

7 בום :

מהלך: סופרים מאחד והלאה את כל המספרים כאשר כל חניך בתורו אומר מספר. אבל… במקום מספר שיש בו את הסיפרה 7 או שהוא כפולה של 7 צריך להגיד "בום". אם חניך נפסל מתחילים  ! (בום, 6,5,4,3,2,1) !מהתחלה

מי רוצה להיות מיליונר:

מטרת המשחק: לזכות ב"מיליון." עזרים: שאלות אשר לכל שאלה 4 תשובות אפשריות לבחירה .

מהלך: בחר מתנדב, בקש ממנו לבחור "חבר טלפוני" (מישהו מהקבוצה). שאל אותו שאלות כאשר

כל שאלה מעידה על סכום כסף. ככל שמתקדמים בשאלות כך הסכום גבוה יותר. למתנדב שלושה

"גלגלי הצלה": חבר טלפוני – התייעצות עם החבר מהקבוצה ,50:50 – המנחה מוריד שתיים

מהתשובות אשר אינן נכונות, ועזרת הקהל – הצבעה על איזה תשובה נכונה, ניתן להשתמש בכל

"גלגל הצלה" פעם אחת במהלך המשחק.

מלך הטריוויה על הלוח מאחורי המדריך / בשיתוף מסך:

עזרים: פלקט עליו רשומים נושאים (אישים, מדינות, היסטוריה וכו') ומתחת כל נושא 5 כרטיסים כשעל הצד העליון מספר נקודות (100 ,200 ,300 ,400 ,500 ) ועל צידן השני שאלה בנושא.

מהלך: תחרות בין שתי קבוצות. על כל קבוצה בתורה בוחרת נושא ומספר, אם הקב' יודעת את התשובה לשאלה היא מקבלת את הנקודות, אם לא השאלה עוברת לקבוצה השנייה. מנצחת הקבוצה שקיבלה את מרב הנקודות .

פיצוחים:

עזרים: פלקט עליו מצוירים משושים ובהם אותיות, כרטיסים בצורת משושים בשני צבעים מטרה: על קבוצה אחת ליצור רצף של כרטיסים בצבע שלהם מלמעלה למטה, ועל הקבוצה השנייה ליצור רצף משמאל לימין.

פרח נובל :

עזרים: לוח וגיר/ לורד .

מהלך: מדריך בוחר מילה ומסמן קוים כמספר האותיות. החניכים מנחשים אותיות על מנת לגלות את המילה. על כל אות שאינה נמצאת במילה המדריך מוחק עוד עלה כותרת בציור של פרח יפיפה.

טלפטיה :

מהלך: הקבוצה צריכה לספור עד 10( או א-ב או) abc בלי שקובעים או רומזים מי אומר איזה מספר מתי. אם שניים אמרו את אותו מספר מתחילים מההתחלה .

 

הגדרות כלליות כניסה למערכת