משפחה עם רף גבוה

ביום שישי 27.4.18 נערכה הבגרות בחינוך גופני לשכבה יב',
הבגרות התקיימה באצטדיון נווה שאנן, התלמידים קיבלו חולצות לריצה של 2000 מטר, בקבוקי מים עליהם נכתב " תאמין שאתה יכול ואתה כבר בחצי הדרך לשם".
צוות חינוך גופני שלומי, אדריאנה, קים, ארקדי, מנשה, מירלה ומיכל, הובילו את יום הבגרות להפנינג מסכם של חינוך גופני. בסיומו נערך טקס לרצים, גשאו אשטה מכיתה יב'4 זכה מקום ראשון מהבנים, יוליה מיזניקוב מכיתה יב' 2 זכתה מקום ראשון מהבנות. לסיכום חולקו קרטיבים, שכבה יב' יצאה מאושרת, עוד נדבך בדרך להשגת בגרות מלאה.

יום זכרון לחללי מערכות ישראל

 
התלמיד לירן פסחוב זכה יחד עם קבוצה עירונית כחלק של המרכז הטכנולוגי במקום הראשון בתחרות first ונוסע לארצות הברית לתחרות עולמית בתאריך 13.4.18


תלמידי מגמת תיאטרון בבית הספר הציגו שתי הצגות כמבחן הבגרות שלהם במגמה. כל הכבוד לתלמידים המוכשרים שלנו ולמרכז מקצוע התיאטרון אלכס צ׳רנוב
מחזה ״המשרתות" מאת ז'אן ז'נה
מתרחש בצרפת ומדבר על שתי משרתות שהן אחיות חורגות. הן מתגוררות בביתה של המאדאם. כאשר המאדאם אינה בבית, סולאנז' וקלר משחקות במשחקי תפקידים כשכל אחת בתורה משחקת את המאדאם. המטרה, לרצוח את המאדאם, אך הן לא מצליחות והמאדאם נמלטת.

     

בימוי – לינוי כהן
בתפקיד המאדאם – שרה פורטוגז
בתפקיד קלייר – לאה יאלאו
ובתפקיד סולאנז' – ליהי קאפאה
המחזה ״סליחות" מאת חנה אזולאי
בוקר אחד קמה אמא, מחזירה את הבית שלה לעמידר ונעלמת. אל הבית מגיעות מכל קצוות הארץ ארבע בנותיה כדי למצוא את האם, ולפנות את הבית שבו בילו את נעוריהן ביום כיפור.

בימוי – לירון מזרחי
בתפקיד פאני – ירין פרץ
בתפקיד אוולין – נדיה בסין
בתפקיד מלכה – עדן נייברג
ובתפקיד אמירה שובל סבג

פרס מגן ראש העיר הוענק לבית הספר ביום המעשים הטובים, על התנדבות ומעורבות חברתית. שני תלמידי בית הספר זכו בפרס על מעורבות חברתית: ליאון רגינסקי וניגיאר מגרמוב.    

   

ביקור שר החינוך כחלק משבוע חינוך חיפאי. תלמידי אלקרוניקה של עירוני א׳ זכו לשיעור בנושא יזמות מהשר בנט.

  
חג פורים שמח!

 
ביום ג   30/1 ביקורה של הגב׳ דסי בארי בבית ספרנו. דרגה בכירה במשרד החינוך, מס׳3 אחרי בנט ואבוהב.
ביקורה לווה במפקחי משרד החינוך בחיפה. למשלחת שהגיעה הוצגו במגמות , המסלולים והעשייה הענפה בבית הספר.
תלמידי בית הספר, מנהלי השכבות, היועצות לקחו חלק בהסברים והציגו על ידי תחנות את העשייה והתוכנית הפדגוגית של בית הספר.
צוות המפקחים ובארי בראשו החמיא לבית לצוות ההנהלה על העשייה, על החשיבה הפדגוגית המלווה כל מהלך חינוכי ועל האוירה הנעימה בבית הספר. יישר כח!

 

כישרוני א יוצא לדרך….

תלמידי חט"ב של בית הספר בהובלה ובימוי של אלון וובצ'וק תלמיד כיתה יא1 ושיראל אבשלום תלמידת כיתה ט3, עסוקים בימים האחרונים בהרמת המופע המסורתי.
התלמידים שמביאים אל הבמה את הכישרון שלהם חלקם שחקנים, זמרים, רקדנים, מתעמלים אומנותיים, עובדים שלושה שבועות בטירוף כדי שהמופע יצליח.

היום המופע יצא לדרך בהופעה ראשונה מול תלמידי כיתות ז'.
כל הכבוד לתלמידים המוכשרים תודות רבות לצוות האור קולי שמורכב כולו מתלמידי בית הספר איתי כהן ח3, אורי מושקוביץ ח2, אבנר דהן יא5 ומיכאל רוזקוב י1.

כמובן תודה ללהקת חט"ב של בית הספר בהנחייתה של שיר סבג דונט ועידן שרון.

תודות רבות לגב' מיכל ישראלי אשר התחילה את המסורת והתגייסה לעזרה בבימוי המופע.

תודה גם למי שניצחצעל הפקת המופע והצוות האור קולי המורה אבירם קזז.

כלום לא היה קורה ללא לימור בלגי, הרכזת החברתית של חט"ב אשר מנצחת על הכול ברוגע ובשלווה.

משתתפי המופע:
ניר קגנוביץ ט3, מרי וולקוב ט3, לירן אמזלג ט2, מולוקן אשטה ט5, תמר בר אורין ט2, יובל אביב ט3, מיכאל וינוקורוב ט3, טים ט3, ליאור קרמר ט2, ליאל סמרקיס ט2, יובל מולוביץ ח2, נועם לויט ח2, מעיין שמש ח2, קרינה חייפיץ ח5, ליאור וולודין ח5, איזבל מולוביץ ח4, אודליה חיימן ז3, אורלי וולודרסקי ח'3, גליה קורקט ח3, טליה קנדיבה ז4, סופיה שבשטיין ז4, מרסל יוסופוב ז4, אמילי עלייב ז2, ולריה גייבסקי ז1, אורטל ז'דנוב ז1, יובל צלח ז2, ליאן כריסטופר ז4, אורית אסמרה ז4, קרינה גולדנשלץ ז, לינוי אדרי ז5, מריאל ירושלמי ז3, בר מתתיה ז4 מיה כהן ז2, סנזאנה מלמוד ז3.
טקס יום השואה הבין לאומי.
הטקס אורגן על ידי איגוד אסירי הגטאות של חיפה. בחסות סגנית ראש העיר גב' יוליה שטראים.
השתתפו בו תלמידי חטיבת הביניים הלומדים באולפן
ותלמידי חטיבה עיליונה, כיתה יא3 (כיתת עולים) ותלמיד יב13(עולים).

הגשם הגיע ואיתו השלוליות אז יצאנו לצלם תרגיל השתקפויות והתמונות יצאו פשוט מרהיבות!
בחרנו לשתף אתכם קצת מהכייף שאנחנו חווים ובקרוב מאוד נראה לכם גם את התמונות.


חגיגות נובי גוד-  השנה האזרחית החדשה 2018


עירוני א' משתתפת בצער המשפחות וקרוביהם של נפגעי פעולות האיבה בחיפה
הרצאת רופא חיל הים לתלמיד מגמת מערכות רפואיות 

במסגרת פרוייקט שיתופי עם מערך הרפואי של חיל הים, קיבלו תלמידי מגמת מערכות רפואיות הרצאה מרתקת מפי דר' אביאל חנקין על רפואה במתאר מנותק. ההרצאה עסקה בהתמודדות עם רפואה באזוריי ספר ואיזורים המרוחקים פיזית מכל מרכז רפואי, כגון: איזורים מרוחקים כמו ברחבי אוסטרליה, או איזורים מדבריים מרוחקים, בלב ים, תחנות חלל ועוד. כמו כן הוצגו בהרצאה דרכי התמודדות עם קשיים כאלה במהלך ההיסטוריה ומציאת פתרונות טכנולוגיים עכשויים מודרניים. בנושא זה הציג דר' חנקין את הרובוט "דה וינצ'י" שבעזרת זרועותיו ניתן לבצע ניתוחים מדוייקים תוך הפעלתו על ידי רופא ממרחק באופן מקוון. הרופא הביא לתלמידים זרועות של הרובוט והם התנסו בהפעלתם.

בימים אלה נערכת ה-HaifaTeenTech, תחרות בינלאומית למדע וטכנולוגיה, המפגישה 30 צעירים וצעירות מ-11 מדינות ברחבי העולם עם 30 צעירים וצעירות מחיפה בגילאים 18-16. המשתתפים מחולקים לקבוצות, כך שבכל קבוצה יש ייצוג לתלמידים חיפאים ביחד עם תלמידים מחו"ל שינסו לפתח מיזם חדשני בתחום אורח חיים בריא. את ביה"ס עירוני א' מייצגות בתחרות דנה איגרין ומעיין כהן מכיתה י"א1.

תחרות האקטון. פתיחה בירושלים הבית הנשיא

שעורי צילום  פורטרט עצמי- מציגים י2 י3 י5 – מנחה חן מזרחי

פרויקט אישי של תלמידה, במסגרת שיעור צילום בחטיבה העליונה הוביל לצילום שקיבל עשרות אלפי לייקים מרחבי העולם כאשר פורסם בדף האינסטגרם של נשיונל ג'יאוגרפיק.

אלינה סורוקין, תלמידת כיתה י'3 בבית ספר עירוני א', היא עולה חדשה, כשנה בישראל. הגיעה לארץ עם הוריה ואחיה. היא תלמידה נבונה ומוכשרת, עדינה וביישנית. החלה דרכה בעירוני א' באולפן עולים בחטיבת הביניים ולאחריו הצטרפה לכיתה י' בתיכון.

אלינה זכתה בפרס בתחרות ספרות רוסית שהתקיימה בהרצליה בחודש שעבר. ולא די בזה:

בעבר רקדה ריקודים סלוניים ,אך בישראל היא החלה לצייר ולצלם ועבודותיה מעוררות השתאות. במסגרת שיעור צילום, בנושא "פורטרט עצמי", בהנחייתה של המורה חן מזרחי, נדרשו התלמידים לאפיין את עצמם ותיאור הסביבה שלהם. בצילום מתייחסת אלינה לסביבתה, כאשר החתול הוא חלק ממנה. המיוחד בצילום הוא השימוש של אלינה באור. האור חודר לעין של החתול ויוצר השתקפות וברק. על תמונה זו קיבלה כ 130,000 לייקים בדף האינסטגרם של נשיונל ג'יאוגרפיק, לאחר שאחיה פרסם את התמונה.

בהנחיית המורה חן מזרחי, לומדים תלמידי מגמת תקשורת את תחום הצילום. מקצוע הצילום הוא חלק ממקצוע התקשורת שמקנה לתלמידים בגרות ברמה של 5 יחידות לימוד. משלב למידה תיאורטית של סגנונות צילום והתנסות מעשית בהם, כאשר כל תלמיד מביא את נקודת המבט שלו. התלמידים לומדים ידע מעשי – טכני שימושי על המצלמה, דרכי השימוש בה, העדשות, גוף המצלמה, נחשפים לעבודות צילום בכל נושא וכך למגוון רחב של אפשרויות צילום: בתחום האוכל, צילומי חוץ, ים, טבע, מיניאטורות ועוד. בשנים האחרונות זכו בתחרויות נושאות פרסים ועבודותיהם הוצגו במסדרון הכנסת.

במסגרת המקצוע מגישים התלמידים בכיתה יב' "תיק הפקה" שבו מתארים את תהליך עבודתם, דרך בחירת הנושא, גיבוש עמדתם, השפעה של צלם מועדף, מה הטכניקה שבה בחרו, האם השתמשו בצילום מלאכותי, סוג התאורה וכדומה.

תלמידי עירוני א' למדו לעומק את הנושא ובהשראתו נדרשו לפרויקט נוסף בצילום המבטא את עקרונות הקוביזם, כפי שניתן לראות בתמונות.

במסגרת שיעור צילום בהנחיית המורה חן מזרחי.
במסגרת שיעור צילום עבדו התלמידים על תערוכה בשם ״ פורטרט עצמי״.
פורטרט עצמי הוא סוג של תעודת הזהות שלנו, תעודה שמאפיינת אותנו וחושפת אותנו לצופים שמתבוננים בצילומים שלנו. חלק מהתלמידים צילמו את עצמם וחלק צילמו את הסביבה שלהם וכל דבר ויזואלי שמספר עליהם ומאפיין אותם.
את התערוכה תלינו באופן דינמי, התמונות מוצגות באופן רנדומאלי. היה חשוב לנו למזג בין התמונות לכדי עבודה אחת כדי לגרום לצופה לטייל בין התמונות.
נשיונל גיאוגרפיק פירסמו את אחת התמונות של התלמידה אלינה סורוקין מכיתה י3, שזכתה לעשרות אלפי לייקים ופורסמה בבלוגים שונים בכל העולם וגם בדף האינסטגרם של נשיונל גיאוגרפיק.
גאווה גדולה לבית הספר

           

     

פרויקט צילום מעניין אחר הוא בהשראת זרם הקוביזם:

הקוביזם היא תנועה באמנות המודרנית אשר יצרה מהפכה בציור ובפיסול, בכך שיצרה אמנות שבמהותה הייתה על גבול ההפשטה ולעיתים אף מופשטת לחלוטין. הקוביזם הציע דרך חדשה להסתכלות על המציאות, בה נתפס האובייקט בו זמנית ממספר רב של זוויות ראיה. פותח על ידי בראק ופיקאסו בשנים  1907-1914.

                 

בנות כיתות טי-י' המשתתפות בפרויקט "מובילות לטכניון"  בביקור בחברת ההייטק אינסייטק (INSIGHTEC)

יום רביעי 6.12, ביקרו בנות כיתות טי-י' המשתתפות בפרויקט "מובילות לטכניון" בחברת ההייטק אינסייטק (INSIGHTEC), המפתחת מכשיר אולטרסאונד לטיפול בגידולים בתוך הגוף בצורה לא פולשנית.
הבנות קיבלו הרצאה על טיפול לא פולשני ועל המערכת העושה שימוש בגלי אולטרסאונד ממוקדים בעוצמה גבוהה להשמדת רקמות היעד במוח בו בזמן שהמטופל נמצא במעקב MRI המספק הדמיה רציפה ושליטה בטיפול.
לאחר מכן הבנות נפגשו עם מהנדסות החברה לשיחה על השתלבות של נשים בהייטק, ועל שילוב בין קריירה למשפחה.
לסיום, סיירנו במעבדות הפיתוח של החברה וראינו את המכשור מקרוב.
היה ביקור מעניין מאד לדברי התלמידות!

תעודות הצטיינות ומדליות לעירוני א׳ בתחרות ארצית ברוסית.

המורה דיאנה זיבשטיין ותלמידותיה מהתיכון, אלינה סורוקין ואלכסנדרה קבסקו זכו במדליה בתחרות ארצית בשפה הרוסית , בה הציגו חיבורים ועבודות במרכז לתרבות רוסית בתל אביב.
כ 800 משתתפים מכל רחבי הארץ הציגו את עבודותיהם ורק כ 60 זכו.
תודה לדיאנה שליוותה את התלמידות והנחתה אותן לקראת התחרות. כל הכבוד.

נבחרת הכדורשת זכתה במקום שלישי

 

 

 

 

 

 

28/11  שכבת ט-י ביקור מובילות לטכיון בגנרל אלקטריק

בנות מכיתות ט'-י' המשתתפות בפרוייקט "מובילות לטכניון" ביקרו היום בג'נרל אלקטריק בפארק המדע בחיפה.
למדנו על המודל העיסקי של ג'נרל אלקטריק, ועל איך עובדים מכשירי אולטרסאונד מבחינה פיזיקלית.
לאחר מכן הודגם שימוש במכשיר אולטראסאונד מתקדם. ראינו איך נראים איברים בגוף, ואיך נראה קצב הזרימה של הדם בוריד ובעורק.
שמענו איך מסתדרת אירה המקסימה שהדגימה לנו את האולטראסאונד במעבדה עם שילוב של עבודה בהייטק (המון שעות ביום) עם גידול משפחה(צריכה עוזרת ומבשלת), ולמה למרות השעות העבודה הארוכות כדאי לשנים לעבוד בהייטק (סביבת עבודה נעימה, משכורות גבוהות ועבודה מעניינת).
וכמובן – עשינו הפסקת תה/שוקו בקפטריה של החברה 🙂

סיור למחלקה הקרדיולוגית במרכז הרפואי רמב"ם

תלמידי מגמת מערכות בריאות  ערכו סיור יחד עם תלמידי המגמה מבית ספר עירוני שפרעם במחלקה הקרדיולוגית  בהנחייתו של פרופסור אריאל רוגין מנהל היחידה לקרדיולוגיה פולשנית, ורופא בכיר במחלקה הקרדיולוגית של הקריה הרפואית רמב"ם.

במהלך היום קיבלו הרצאה עגל אופן ביצוע צונתור כאיבחון וטיפול, התנסו בתפעול הצנתרים, אבחון חסימות בצילומים מתוך צינתורים שבוצעו בזמן אמת וגם צפו במהלך צנתור שבוצע על יד רופאים מומחים.

בנוסף שמעו הרצאה על קוצבי לב, סוגי קוצבים, לאילו הפרעות משמשים ומהן הפעולות הכירורגיות הדרושות שם התקנת קוצבי לב.

 

קורס עזרה ראשונה לתלמידי מגמת מערכות רפואיות

תלמידי מגמת מערכות בריאותיות החלו החודש קורס עזרה ראשונה במד"א. הקורס בן 60 שעות מכשיר את התלמידים בנושאים מגוונים בתחום הרפואה הדחופה כגון: החייאה בסיסית ובאמצעות מכשירים, זיהוי מצבי חירום בחולה וטיפול בו, מחלות לב וכלי דם, הטיפול בנפגעי טראומה: תאונות דרכים, נפילות מגובה ועוד. עקרונות הטיפול באירוע רב נפגעים, הכרת ציוד האמבולנס ונוהלי העבודה במד"א ועוד. מלבד הידע, בקורס רוכשים מיומנויות חשובות לתפקוד על אמבולנס כמו: ביצוע החייאה באמצעות מפוח להנשמה, איך מתפעלים מיכל חמצן לחץ דם, שימוש במיטה ובכסא האמבולנס ועוד. מסיימי הקורס בהצלחה משתלבים במערך האמבולנסים של התחנה, המתנדבים יוצאים ללוות את נהג האמבולנס בעבודת הקודש שלו – הצלת חיי אדם ומסייעים לו בטיפול בחולה או בנפגע בזירה בה הוא נמצא, בהעמסתו למיטת האמבולנס ובהשגחה על מצבו בזמן הנסיעה לבית החולים.

   

מבצע החתמה על כרטיס אדי ביום ההורים
ביום ההורים האחרון שהתקיים ב14/11 קיימו תלמידי מגמת מערכות רפואיות מבצע החתמה על כרטיס אדי בקרב ההורים ומורי בית הספר.
כרטיס אדי הינו כרטיס המעיד על רצונו של אדם לתרום מאיבריו לאחר מותו להצלת חייהם של חולים הממתינים להשתלה. את רעיון 'כרטיס התורם' הגה אהוד (אדי) בן דרור ז"ל בעת שסבל ממחלת כליות סופנית ונזקק להשתלת כליה.
מדוע כדאי לחתום על כרטיס אדי?
1. כי זה המעשה האנושי, האצילי והנעלה ביותר של כל בן אנוש.
2. כי "כל המקיים נפש אחת כאילו קיים עולם מלא".
3. כי לחותמים ולבני משפחתם קדימות ברשימת הממתינים להשתלה.
4. כי כל הדתות רואות בתרומת איברים – צו מוסרי עליון.
5. כי תרומת איברים מאפשרת לרפואה להמשיך ולשמור על קדושת החיים כערך עליון.
6. כי בידיך הכוח להציל חיים.

טורניר כדורשת –בתאריך 28.11.17 יום שלישי  נערך טורניר כדורשת בנות לתיכון.

הטורניר נערך בחט"ב דגן בקרית חיים.
התחרו שש נבחרות משישה בתי ספר במחוז חיפה.
נבחרת עירוני א' הגיעה למקום השלישי והמכובד – כמו כן זכו במדליות ארד ובגביע. הבנות הפגינו יכולת משחק בלתי רגילה, התחרו ברוח ספורטיבית והגינות. מגיע לבנות- כל הכבוד:
ניגי, אלה, מילנה, שרה, ליסה, ירין, נטלי ולורי.
דשה ונועה היחידות מכל בתי הספר שהגיעו לעזרה בשיפוט ועל כך קיבלו מדליית זהב.

 טורניר כדורשת -נבחרת התיכון ניצחה את שני המשחקים נגד ביה"ס אלכרמה וביה"ס אליאנס.

    

ביום רביעי 15 לנובמבר התקיים משחק כדורשת לנבחרת הבנות- בתיכון.

נבחרת הבנות ניצחה את ביה"ס אליאנס וביה"ס אלכארמה .
ניגי, אלה, ליקה, מילנה, אלה, שרה וירין, הפגינו יכולת משחק מרשימה ששילבה הנחתות, חסימות ונחישות. כל הכבוד להן… נאחל בהצלחה בשלבים הבאים.

 יום שדה י6 י7 זכרון יעקב

פרוייקט התנדבות תעסוקה י6 י7 גן חיות

פרויקט פר"ח – אייסף

ביום חמישי 16.11 יתקיים מפגש הצמדות בין הסטודנטים החונכים בפר"ח- אייסף לבין התלמידים הנחנכים מבית הספר.

זו השנה הראשונה בה קרן של קרן אייסף לבית הספר הינה מבורכת מאוד, ואנו מקווים כי שיתוף פעולה זה יביא להצלחתם של תלמידנו הן במבחני הבגרות והן בהמשך הדרך האקדמית – בכניסתם לאוניברסיטה.

שכבת י"ב להרי אילת

ב-6 לנובמבר יצאו תלמידי שכבה יב' ממחזור נ"ו למסע מרהיב בהרי אילת. המסע נמשך ארבעה ימים, בהובלת צוות של"ח, המחנכים והמורים המלווים.
לאורכו של המסע ביקרנו בשמורות טבע קסומות, העפלנו אל פסגת הר שלמה, הלכנו באפיקי נחל גשרון וצפינו על פרויקט "שעון חול" (גדר הגבול בין מצרים לישראל). זאת ועוד, בישלנו יחדיו מטעמים, לנו באוהלים ולא שכחנו לשמור על הסביבה ולהמעיט בשימוש בכלים חד-פעמיים.
המסע הוכתר כהצלחה אודות להתנהגותם המופלאה של התלמידים, אשר עזרו האחד לשניה, עודדו ושמרו על מצב רוח נהדר. כמו כן, אודות לתכנון הקפדני של צוות של"ח, ההובלה של צוות המחנכים והעזרה הגדולה של המורים המלווים.
כעת, עלינו להשתמש בכל תעצומות הנפש שצברנו במסע, כדי לצלוח את הבגרויות על הצד הטוב ביותר ולהתכונן לפרקים הבאים של חיינו.

יום הזכרון ליצחק רבין

הכנה לשירות משמעותי  בצה"ל
כחלק מהכנת התלמידים לשירות משמעותי בצה"ל עברו מתחילת השנה שתי סדנאות הכנה של משרד הבטחון לשכבת י"א. הסדנאות הועברו על ידי קצינים בכירים במילואים, ועסקו בהכנה לצו ראשון, ובהכנה לגיוס. בסנדאות נחשפו התלמידים לאפשרויות השונות העומדות בפניהם בעת גיוסם ולכלים להתמודדות עם שלבי המיון השונים על מנת שיוכלו לממש את עצמם בשירות הצבאי ולתרום ככל יכולתם. בנוסף עסקו הסדנאות בעידוד המוטיבציה לשירות משמעותי. המדריכים ציינו לחיוב את ההתעניינות והמוטיבציה שהפגינו התלמידים.

שכבת יב' השתתפה ביום בעקבות לוחמים שנערך ברמת הגולן. במסגרת היום, ביקרה השכבה בחטיבת השריון 188 אשר לחמה בגולן במלחמת יום הכיפורים ושמעה על הלחימה העזה מפי מפ' שלחם במלחמה.
לאחר מכן המשיכה השכבה לתל פאחר, שם קיבלה את פניהם מחלקה מהפלוגה המסייעת של גדוד 12 של חטיבת גולני. במהלך הביקור סיפר לשכבה מפקד המחלקה על הלחימה הקשה שניהלו לוחמי חטיבת גולני אל מול הסורים במלחמת ששת הימים ועל גבורת הלוחמים וההקרבה שהובילה בסופו של דבר לכיבוש התל.
בסופו של יום הגיעה השכבה למצג החילות, שם התרשמו התלמידים ממגוון התפקידים שעומדים בפניהם בצה"ל.
היום נחתם בתצוגת אש מרהיבה שערכו כוחות חי"ר, שריון ותותחנים אשר דימו השתלטות באש חיה על יעדי אויב.

שבוע העליות

בנהלך השבוע הראשון של נובמבר התקיימה בעירוני פעולות בנושא עליות לישראל. מטרת הפעילות הייתה להעלות מודעות וליצור הזדהות של תלמידים עולים וותיקים כאחד סביב נושא העלייה.

במהלך השבוע  נערכו שיעורים, הרצאות וסדנאות שעסקו בהיבטים שונים של העלייה לישראל והגירה בימני בכלל.  בפעילויות  אלה לקחו חלק תלמדי כיתות שונות בחטיבה ובתיכון

״שבוע עליות״ צוין בבית הספר במגוון פעילויות בכל השכבות. בחטיבת הביניים התקיימו פעילויות כיתתיות ואילו בחטיבה העליונה התקיימו הרצאות מגוונות הן של מורים שבחרו להדגיש היבטים שונים של העליות והן של מרצים חיצוניים. התלמידים שמעו הרצאה של עולה מאתיופיה ועל קשיי המסע שחווה וההתמודדות עם קשיי הקליטה בארץ. המורים, ארז טל, מרי פודולר, יעל טבשי ומילה ליבוביץ ממרכז הנוער, הרצו בפני התלמידים על היבטים שונים בעליה במטרה לעורר חשיבה ביקורתית.
שבוע״שבוע עליות״ צוין בבית הספר במגוון פעילויות בכל השכבות. בחטיבת הביניים התקיימו פעילויות כיתתיות ואילו בחטיבה העליונה התקיימו הרצאות מגוונות הן של מורים שבחרו להדגיש היבטים שונים של העליות והן של מרצים חיצוניים. התלמידים שמעו הרצאה של עולה מאתיופיה ועל קשיי המסע שחווה וההתמודדות עם קשיי הקליטה בארץ. המורים, ארז טל, מרי פודולר, יעל טבשי ומילה ליבוביץ ממרכז הנוער, הרצו בפני התלמידים על היבטים שונים בעליה במטרה לעורר חשיבה ביקורתית.
שבוע העליות נפתח בביקורה של סגנית ראש העיר, הגב׳ יוליה שטריים. העליות״שבוע עליות״ צוין בבית הספר במגוון פעילויות בכל השכבות. בחטיבת הביניים התקיימו פעילויות כיתתיות ואילו בחטיבה העליונה התקיימו הרצאות מגוונות הן של מורים שבחרו להדגיש היבטים שונים של העליות והן של מרצים חיצוניים. התלמידים שמעו הרצאה של עולה מאתיופיה ועל קשיי המסע שחווה וההתמודדות עם קשיי הקליטה בארץ. המורים, ארז טל, מרי פודולר, יעל טבשי ומילה ליבוביץ ממרכז הנוער, הרצו בפני התלמידים על היבטים שונים בעליה במטרה לעורר חשיבה ביקורתית.
שבוע העליות נפתח בביקורה של סגנית ראש העיר, הגב׳ יוליה שטריים. נפתח בביקורה של סגנית ראש העיר, הגב׳ יוליה שטריים.

                      

סיור מגמת ביולוגיה שכבה יא- במסגרת פרוייקט הביוחקר

ביום ב 10/2 יצאה כל מגמת הביולוגיה והביוטכנולוגיה – יא לסיור  בחוף שקמונה

הסיור הלימודי הינו חלק מעבודת הביוחקר שבו התלמידים מחוייבים ללמוד על בית גידול טבעי.

במסגרת הסיור התלמידים חולקו לקבוצות קטנות וכל קבוצה בהנחיית מדריך מקצועי למדה על התנאים היחודיים  של בית גידול מייוחד זה.

התלמידים הכירו אורגניזמים ימיים החיים באיזור זה.  למדו על התנאים המאוד קשים ויחודיים שאיתם האורניזמים הללו נאלצים להתמודד כדי לשרוד וההתאמות המאוד מיוחדות שיש להם שבלעדיהן הם לא ישרדו באיזור זה.

ובסוף היום הגישו  סיכום סיור שמהווה חלק מעבודת הביוחקר  שערכה 30% מציון 5 יחל שלהם.

 

ניתן לראות תמונות נוספות מהפעילות הזאת בגלריות.

סיורי של"ח שכבת י'

ברבעון א', יצאו תלמידי שכבת י' במסגרת שיעורי של"ח ליום שדה משימתי בזכרון יעקב.

יום זה כלל סיור בעקבות ראשית הציונות והמאבק האנושי – אישי להקמת מדינה יהודית, ובתוך כך ביקרו התלמידים באחוזת לאנגה – המוכרת גם "כבית המכושף" וכן בבית העלמין הייחודי. כמו-כן, התלמידים ביקרו בגני הברון רוטשילד שם צפו בסרט אודות מפעלו של הברון רוטשילד בארץ בכלל ובזכרון יעקב בפרט. נוסף לכל התכנים התלמידים ניווטו באופן עצמאי ובחוליות ברחובות היישוב כאשר ניתנו להם מפות עם נקודות אליהן היו צריכים להגיע.

התלמידים סיכמו את יום השדה כחוויה כיפית ומלמדת

 

תלמידי כיתות י׳ נחשפו  למגוון מקומות התנדבות קהילתיים.

מרכזת הפרוייקט, נטלי סמואל, הזמינה ליום החשיפה נציגים מהמוסדות הקהילתיים , מתכנית יובלים, מהמועדוניות, בוגרים ותנועות הנוער, שיציגו בפני התלמידים את מקומות ההתנדבות האפשריים.


פעילות התנדבותית של כיתה יב3 ויב4 בבית ספר הנרייטה סאלד.

ניתן לראות תמונות נוספות בגלריות שלנו

המשלחת לפולין

משלחת לפולין מעירוני א׳ יצאה באוגוסט 2017 בהנהגתה של ויטה אדלמן. המשלחת סיירה במחנות ההשמדה בפולין וערכה טקס זיכרון מרשים באנדרטת רפפורט. התלמידים ייצגו בכבוד רב את בית הספר ואת העיר חיפה. תודה לויטה על ההשקעה והתמיכה בתלמידנו. יישר כוח!

לגלריית תמונות נוספות לחץ על אחת התמונות

                 

אזכרה לזכרו של זאב פרידמן שהיה תלמיד עירוני א', שנרצח , במשחקים האולימפיים 1972 במינכן

ביום ראשון 17 לספטמבר, מיכל ליבר עם תלמידות כיתה ט', השתתפו באזכרה לזכרו של זאב פרידמן שהיה תלמיד עירוני א', שנרצח , במשחקים האולימפיים 1972 במינכן, גרמניה, ביחד עם עוד 10 ספורטאים.

פעילות  לקראת ראש השנה, שירים, הכנת ברכות  של כיתה יב5 במכון אייבשיץ עם ניצולי שואה

פעילות של יב 2 בבית אבות. לקראת ראש השנה, שירים, הכנת ברכות

פעילות ראש השנה – שכבת י ויא- פותחים שולחן  (לחצו כאן לגלריה המלאה)

הגדרות כלליות כניסה למערכת